Zanimljivo je kako se uvek, ali UVEK, UVEK, bune ljudi čije se mišljenje ne uzima u obzir, a svi planovi prave prema ukusima, potrebama i željama bogataša s besnim kolima. Bila sam u gradovima u Evropi u kojima u centar grada ne može da se ode automobilom. Dođeš na periferiju, ostaviš kola, platiš parking i bus (50 centi po osobi za povratnu kartu busom), i onda busom u centar. Biciklom može da se ide svuda. Ali zato kod nas, umesto da se podstiče zdrav i ekološki način života kakav promovišu biciklisti (Novosadska biciklistička inicijiativa i Vozi ulice iz Šapca), najbitnije je da se budalama obezbedi prostor za parking, da ne bi od Merkatora, strašno, strašno, morali da 10 minuta pešače do fakulteta. Šta će studentima mala menza? Strušite i veliku, a izgradite ugostiteljske objekte u kojima će sendvič koštati 300-400 dinara, zdravije je to jesti nego kuvani obrok. I Bajić i Vlahović srušite, i dignite i tu parkinge, onda će i profesori i bahati studenti s besnim automobilima moći da se bahate do mile volje. Pa, strušite i sve fakultete, to bi bilo najbolje. Čekaj, ne, ako ne bude fakulteta, domova i menzi, onda to više neće biti kampus, i neće ni biti potrebe da bilo ko boravi na golom betonu i parkingu. Ha! ETO VAM SAVRŠENOG PLANA DA SE REŠITE NESREĆNE STUDENTSKE GAMADIJE koja već sad zauzima dragoceni prostor kampusa samim svojim postojanjem...
Poštovani "Ivan", nije još, ali će u predviđenom roku podneti, što očekujem da će učiniti još nekoliko organizacija i pojedinaca. Pismene primedbe možete podneti na pisarnici Gradske uprave za urbanizam i stambene poslove, Radnička 2. Bilo bi dobro da mediji objavljuju ovaj podatak, jer građani obično ne znaju gde, kako, kada i kome da primedbuju. Primedba nema striktnu formu. Uz objašnjenje pojmova, procedura itd. primer možete naći u ovom vodiču za građane na strani 36: https://rs.boell.org/sites/default/files/prirucnik_.pdf
Poštovana "profesorica", kao što je neko već napisao nije problem u takvim primerima. Ako ste pročitali tekstualni deo predloga, u njemu stoji "nedostatak parking mesta mora se rešavati propagiranjem i motivisanjem korisnika ovog područja da, umesto putničkih automobila koriste druge vidove prevoza", a ide se na 2.700 parking mesta sa postojećih 900, sa ciljem ka "minimum" 4.000. Razumem da kroz neke kalkulacije urbanisti imaju parking kvote, ali očigledno je tom pristupu potrebno preispitivanje, kao i preispitivanje pristupa da se grade garaže, a ostavljaju ili šire jeftinija ulična parking mesta.
A što lepo ne prepravite i kej u parking prostor, kilometri staze, zvrji prazno, šta ima ljudi da se šetaju nekontrolisano?
Ne bih da dajem ideju, ali kad vidim da vam baš dobro ide, đačko igralište isto zauzima dragocen prostor koji može biti jedna lepa, komotna garaža na sprat.
Imate dva parkirališta u Radničkoj i jedno ispred Univerexporta na Spensu. Naravno, naplaćuju se, ali postoji dnevna karta (100 din.). Kod zgrade Rektorata postoji zatvoreni parking za zaposlene na UNS-u (uglavnom ima dosta slobodnih mesta) i ne vidim zašto se tamo ne bi parkirali profesori koji dolaze iz drugih gradova.
Najmanji problem su profesori koji nisu iz Novog Sada, njima bi i sadašnji broj parking mesta bio dovoljan. Problem je što profesori i studenti koji žive blizu kampusa (na 1–2 km) dolaze automobilima i tako zauzimaju mesta ljudima kojima su zaista potrebna (npr. Vama). Profesore još i delimično mogu da razumem, ali studente zaiste ne.
Paradoksalno je da u svim razvijenim zemaljama Zapadne i Severne Evrope ljudi imaju mnogo veće zarade (tu mislim i na relativan odnos, tj. šta mogu da kupe od plate u zemlji u kojoj rade) i imaju dobre automobile, ali često na posao idu biciklom, gradskim prevozom ili vozom, naročito u većim urbanim sredinama. S druge strane, u Srbiji ljudi sastavljaju kraj sa krajem, ali je društveno neprihvatljivo ići na posao pešaka, biciklom ili gradskim prevozom. Zbog toliko automobila na ulicama i manjka zelenila Novi Sad je postao prljav i odvratan, a ljudi nervozni i fizički neaktivni. Isto je i u Kampusu, a sa ovim promenama biće još gore.
Dokazano je da se proširenjem ulica i povećanjem broja parking mesta drastično povećava i broj automobila koji stvaraju još veće probleme. Jedino rešenje za mesta gde svakodnevno dolazi veliki broj ljudi su gradski prevoz i bicikl.
Živim u Sremskoj Mitrovici i radim na univerzitetu u Novom Sadu. Kažite mi gde da parkiram? Kad ja stignem oko 9 ujutro mesta nema; par puta sam ostavila auto u garaži u Merkatoru. (pitanje upućeno onima koji se bune protiv povećanja parking prostora i misle da mesta ima dovoljno)
Kakvi crni parkinzi, pa sta ako je guzva, na 5 min. od kampusa ima mesta koliko hoces. Sto vise parkinga, tp ce vise ljudi dolaziti autom i opet ce sve bizi puno. Mnogo bi bilobolje dodati biciklisticke staze i bicikl. parkinge.
Vrlo nekorektan komentar koji optužuje profesore za problem sa parkiranjem. Univerzitet ima mnogo veći broj zaposlenih u raznim stručnim službama i administraciji a, uostalom, najviše "besnih" kola voze studenti koji moraju da parkiraju što bliže fakultetu da se pohvale.
Sve je to lepo, ali ljudi pa dokle vise ti parkinzi i da ih fali. Pa živimo u 21. veku - kakvi parkinzi na otvorenom . gradite pešačke i biciklističeke staze, stavljajte klupe, osmislite lep javni prostor - ozeljenjen kao i u svim kampusima normanih država. Kakvi bre automobili u kampusu. Pa da li planiramo za ljude ili za automobile ovaj grad. Dokle više - pa ti saobraćajni planeri su zaostali 40 godina za normalnim evropskim svetom. Pola zapolenih živi po limanima - na 1-2 km od fakulteta. Nagojila se gospoda, ali svi idu autima. Šetajte malo, vozite bicikl - vratite sjaj ovom gradu!!! A planeri kao d..b..li - pa ako izgradite parkinge ljudi će dolaziti automobilima - vi ih direktno stimulisete. Ako izgradite infrastrukturu za bicikliste i pesake njih ceste privuci...i sta je tu toliko tesko za shvatiti. Ili -, ili?
Dragi ljudi, kao što vidite iz teksta "Plan detaljne regulacije je na javnom uvidu do 9. decembra" što znači da je moguće poslati dopis, odnosno staviti primedbe, dati sugestije na plan.... možda nešto i bude ako se aktivirate.
Pre oko godinu dana 600 studenata iz domova potpisalo je peticiju sa molbom da im se naprave bezbedni parkinzi za bicikle zatvorenog tipa, jer imaju veliki problem sa krađama i ne mogu da unose bicikle u domove. Čitava investicija košta kao 1 opremljeno parking mesto u garaži, za automobil. Slobodnog prostora ima. Mislite da su ih dobili? Ispred i iza FTN-a po pravilu gomila parkiranih bicikala.
Grad bi trebalo da podstiče zdrave navike studenata i da kampus oprema u skladu sa tim, za pešake, bicikliste, eventualno mopede, a da dolazak automobilom pretvori u izuzetak. Umesto toga grad uvodi u kampus 1.200 parking mesta (od toga 300 uličnih) i podstiče korišćenje automobila. Jedno radi, drugo govori. Nedostatak parking prostora nije uzrok, već simptom koji je hroničan, a problem je loša navika korišćenja automobila za sve i podilaženje toj navici. U kampusu ima toliko ljudi (pogotovo mladih), da kada i oni razviju naviku da koriste automobil (jer ima parking prostora), simptom će se opet pojaviti. Propratne posledice povećanog korišćenja automobila (narušeno javno i lično zdravlje, saobraćajni rizici, zauzimanje javnih površina, povećano habanje puteva itd.) su posebna priča. Ovu lošu praksu treba promeniti, ako je grad zaista želi da podigne kvalitet života na neki viši nivo.
Bas me interesuje koji ce partijski kafedzija da dobije dozvolu za kafanu u srcu igralista.
Pre dva tri meseca su o trosku drzave uklonjeni ostaci kafane Balkan Ekspresa, po prici
radnika po naredbi rektora.Sada imamo cist prostor za novog gazdu.Inace djacko igraliste
pripada Jovinoj gimnaziji cudi me da oni ovo dozvoljavaju.
paradoksalno je, ali kako se novosadski univerztiet razvija, tako novi sad propada u svakom smislu. razvijeniji je bio (u vremenu) kada su novosadski djaci odlazili na studijeu u druge univerzitetske centre, Bec, Budimpesta, Berlin, Moskva, Pariz ...
Kultno mesto za rekreaciju pretvarate u parkig prostor.Ovo je cisto izivljavanje napacenih
profesora radi svog konfora.Digli ste ograde oko djackog, zagradili ga, da bi malte ne kolima mogli da udjete u kabinete.Kakva ce to biti rekreacija kada na stotine automobila zagadjuju
vazduh.Profesori bi mogli da placaju parking kao svi gradjani, samim tim bi manje kolima dolazili na posao.Trenutno povrsine za parking su vece nega sam kampus.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Plan za novo lice novosadskog kampusa
Autor: Zoran Strika - strika@021.rs
Novi Sad
•15.11.2016.
•10:00 > 13:12
Komentari 23
Baka Štrumpf
Marko Trifković
Poštovana "profesorica", kao što je neko već napisao nije problem u takvim primerima. Ako ste pročitali tekstualni deo predloga, u njemu stoji "nedostatak parking mesta mora se rešavati propagiranjem i motivisanjem korisnika ovog područja da, umesto putničkih automobila koriste druge vidove prevoza", a ide se na 2.700 parking mesta sa postojećih 900, sa ciljem ka "minimum" 4.000. Razumem da kroz neke kalkulacije urbanisti imaju parking kvote, ali očigledno je tom pristupu potrebno preispitivanje, kao i preispitivanje pristupa da se grade garaže, a ostavljaju ili šire jeftinija ulična parking mesta.
Babs
Ne bih da dajem ideju, ali kad vidim da vam baš dobro ide, đačko igralište isto zauzima dragocen prostor koji može biti jedna lepa, komotna garaža na sprat.
Student
Najmanji problem su profesori koji nisu iz Novog Sada, njima bi i sadašnji broj parking mesta bio dovoljan. Problem je što profesori i studenti koji žive blizu kampusa (na 1–2 km) dolaze automobilima i tako zauzimaju mesta ljudima kojima su zaista potrebna (npr. Vama). Profesore još i delimično mogu da razumem, ali studente zaiste ne.
Dule
Diasporavski
Student
Dokazano je da se proširenjem ulica i povećanjem broja parking mesta drastično povećava i broj automobila koji stvaraju još veće probleme. Jedino rešenje za mesta gde svakodnevno dolazi veliki broj ljudi su gradski prevoz i bicikl.
profesorica
Predrag Mitic
vvv
Ivan
@Marko-NSBI: Da li je NSBI podnela primedbu na predloge?
@dragan
Mile
Mila
Janko
Joka
Marko Trifković
Grad bi trebalo da podstiče zdrave navike studenata i da kampus oprema u skladu sa tim, za pešake, bicikliste, eventualno mopede, a da dolazak automobilom pretvori u izuzetak. Umesto toga grad uvodi u kampus 1.200 parking mesta (od toga 300 uličnih) i podstiče korišćenje automobila. Jedno radi, drugo govori. Nedostatak parking prostora nije uzrok, već simptom koji je hroničan, a problem je loša navika korišćenja automobila za sve i podilaženje toj navici. U kampusu ima toliko ljudi (pogotovo mladih), da kada i oni razviju naviku da koriste automobil (jer ima parking prostora), simptom će se opet pojaviti. Propratne posledice povećanog korišćenja automobila (narušeno javno i lično zdravlje, saobraćajni rizici, zauzimanje javnih površina, povećano habanje puteva itd.) su posebna priča. Ovu lošu praksu treba promeniti, ako je grad zaista želi da podigne kvalitet života na neki viši nivo.
Nenad
I dokle će se vazda planirati nekakve podzemne garaže, samo da bi se par godine kasnije odustalo zbog visokih podzemnih voda?
Ljiljana
student
Pre dva tri meseca su o trosku drzave uklonjeni ostaci kafane Balkan Ekspresa, po prici
radnika po naredbi rektora.Sada imamo cist prostor za novog gazdu.Inace djacko igraliste
pripada Jovinoj gimnaziji cudi me da oni ovo dozvoljavaju.
Svetozar
dragan
profesora radi svog konfora.Digli ste ograde oko djackog, zagradili ga, da bi malte ne kolima mogli da udjete u kabinete.Kakva ce to biti rekreacija kada na stotine automobila zagadjuju
vazduh.Profesori bi mogli da placaju parking kao svi gradjani, samim tim bi manje kolima dolazili na posao.Trenutno povrsine za parking su vece nega sam kampus.
/
a sta sa njegosom?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H